כל מה שצריך לדעת על ההבדל בין סטודיו לבין בית ספר למחול

המושג "סטודיו למחול" אינו מייצג רק מרחב פיזי כי אם תפיסת עולם. סטודיו למחול יהיה מקום פיזי, המאפשר קיומם של שיעורי מחול, וניתן למצוא סטודיו לריקוד הוד השרון, וכן במקומות נוספים באזור השרון : סטודיו לריקוד רעננה, וכמובן סטודיו לריקוד כפר סבא. אך כל אלה, טובים ככל שיהיו אינם בית ספר למחול.

על התפיסה הייחודית של "צעדים"

ניתן להצביע על הבדל מהותי בתפיסת העולם של "צעדים" כבית ספר למחול, בשונה מסטודיו המציע שיעורי מחול, במסגרת חוגים. "צעדים" אינו חוג למחול אלא בית ספר לכל דבר ועניין, המתנהל כמו בית ספר, מחנך כמו בית ספר, ופועל כמוסד חינוכי לכל דבר.

בית הספר פועל בעיר כפר סבא מזה שלושים שנה! ומחנך את תלמידות "צעדים על פי שתי תפיסות העולם הנהוגות בעולם המחול : מצד אחד מחול לכל – המחול פתוח לכל מי שמעוניינת לרקוד, ללא מיון או ניפוי. עדי חן דגני, מייסדת ולדבריה של מנהלת 'צעדים': "כל אחד יכול לרקוד"!

ומצד שני התפיסה הרואה במחול מקצוע, ומקווה להכשיר את הדור הבא של רקדניות מקצועניות. ב"צעדים" ניתן ללמוד את מקצועות המחול לסוגיו, ברמה הגבוהה ביותר, תוך שילוב של תחום  אמנויות הבמה.

כל זאת מתוך תפיסה שקיימים תחומים המשיקים לעולם המחול וחשוב ללמוד אותם באופן מקצועי ורציני, למשל קרקס ותיאטרון, שני נושאים שהעיסוק בהם תורם להופעה, לעמידה על במה ולביטחון העצמי. מעבר לכך בית ספר מאפשר מפגש עם חומרים מקצועיים, שלא ניתן למצוא ב"סטודיו לריקוד" : כוריאוגרפיה וקומפוזיציה, רפרטואר להקות ישראלי ובינלאומי, פיתוח מוסיקליות וקצב (כלי הקשה ותיפוף, מחול אפריקאי, סטפס), כל אלה נלמדים בבית הספר באמצעות עשרות מורים מהשורה הראשונה של המחול בישראל.

לגדול עם "צעדים"

חלקם הגדול רקדנים בלהקות, אמנים וכוריאוגרפים. ב"צעדים" לומדות מאות תלמידות, מגיל 4 ועד 18, כלומר, בית הספר "צעדים" אחראי לחינוכן של אלפי בנות מאזור השרון, במהלך העשורים האחרונים. חלק מתלמידות העבר ב"צעדים" משמשות כיום מורות בבית הספר, ועל כך גאוות הצוות.

בית הספר רואה במחול מתנה שמלווה כל תלמידה מילדות לבגרות. כל תלמידה מפיקה מלימוד המחול דבר מה משמעותי עבורה. לא מדובר רק בתחום המקצועי, אלא בחומרי לימוד והתנסויות שתפקידן להותיר חותם ולהעניק דבר מה מעבר לכך. בית הספר "צעדים" גם בודקת את הרמה ואת הפעילות פעמיים בשנה, באמצעות סקרי שביעות רצון בקרב הורים ותלמידות.

כך למשל, במחקרים האחרונים תלמידות והורים ציינו שהמחול העניק : מודעות גופנית, אהבת המחול, אחריות ומשמעת עצמית, העשרה תרבותית והרבה מאד ביטחון עצמי.

שיתוף:

ליצירת קשר השאר פרטים
ונחזור אליך בהקדם.