השיטה של "צעדים": הרבה מעבר לשיעור מחול

הורים רבים מתלבטים לאיזו מסגרת לרשום את בתם, והיכן ללמוד מחול. במקרים רבים, בשל היעדר מידע מוקדם, החיפוש מתמקד בתחום הבלט.
מסגרות הלימוד של סטודיו לבלט הוד השרון, סטודיו לבלט כפר סבא וסטודיו לבלט רעננה, מוכרות וידועות, ואנו ב"צעדים" מציעים לימוד אחר לגמרי, שמבוסס על שיטה ייחודית.
השיטה פותחה על ידי עדי חן דגני, לאחר שנים בתחום הוראת מחול וניהול מורים בתחום המחול. עדי, כמורה למחול, לימדה אלפי תלמידות, והבינה מה ניתן לעשות באמצעותו.

תפיסת העולם של "צעדים" מיוחדת בנוף החינוך למחול

על פי התפיסה של "צעדים", מערכת החינוך הקיימת מתייחסת לגוף כאל "נושא כלים" של הראש, ומכאן שהגוף משני בחשיבותו.

בבית הספר לומדים בדרך מסוימת יחידה. גם כאשר מערכי הלימוד מתעדכנים ברוח הזמן, דבר אחד נותר קבוע: הלימוד ותהליכי הלמידה מתרחשים דרך השכל, מכאן שהלמידה באמצעות הגוף מוזנחת, ואינה מטופחת באורח מודע. על פי הנחת היסוד של עדי חן דגני ושל בית הספר "צעדים", ילדים רוצים לזוז כחלק מההתפתחות שלהם. ילד שואף לזוז ולנוע במרחב, ואילו המסגרת הפורמלית משתיקה זאת.

לבסוף מקבלים ילדים הלוקים ביצירתיות מושתקת.  מערכת החינוך אינה משתמשת בתנועה ככלי חינוכי, תרבותי ויצירתי, זאת למרות שהמחול פועל גם על המוח ולא רק על הגוף.

בשונה מכך בית ספר למחול עושה שימוש בגוף ובראש כאחד:
במחול לוקחים מילים והופכים אותן לטריגר ליצירה. המילים נותנות משמעות ומיתרגמות לתנועה. מכאן שברור למדי מדוע אנחנו ב"צעדים" היינו מהראשונים ללמד ילדות צעירות מאד, את יסודות המחול הפוסט מודרני.

מחול מפתח את הראש, לא רק את הגוף

התלמידות שלנו מעודדות לחשיבה עצמית ושיח עם הגוף, בהתאם לגיל, ואנחנו מתחשבים בבשלות הגוף. גם בגיל הרך אנחנו מעוניינים לייצר חשיבה פתוחה, ולא לקבע, לכן משלבים שיעורי עידוד יצירתיות אישית לגילאי 4-7 באופן מכוון.

ילדות צעירות מאד לומדות בדרך זו ומעודדות ליצירתיות, ולכן מאד אוהבות לבוא לשיעור אצלנו.

נושא נוסף הוא התפתחות הגוף ותפיסת הגוף. המחול מאפשר לגוף הצעיר להתפתח בצורה נכונה ותקינה. בשיטת "צעדים", לתלמידות רוקדות השינוי הגופני הוא חלק מהתפתחות טבעית של
הגוף הרוקד. לתלמידות "צעדים" קל הרבה יותר לקבל את הגוף, ודימוי הגוף הוא נושא מפתח בבית הספר. בשונה משיטת המיון בסטודיו לבלט קלאסי בלבד, אין צורך או הכרח בנתוני גוף מסוימים, וב "צעדים" ניתן לראות על במה אחת, תלמידות במגוון אורכים ומידות גוף. הכל מתקבל. אין נכון ולא נכון.

חוליה נוספת המשפיעה על התלמידות לאורך זמן, הוא העיסוק ביוצרים וביצירות בשוטף, אשר מרחיב את הידע התרבותי.
ב"צעדים" מעצבים צריכה תרבותית מושכלת, ובונים אופק המאפשר לכל תלמידה לצאת עם מטען תרבותי רחב. אנחנו מאמינים כי בעידן האינסטנט, הריאליטי, והרדידות התרבותית זהו אלמנט חשוב ומהותי. על מנת להרחיב את המעגל והמטען המקצועי אנו עומדים בקשר עם גופים מתחום המחול המקצועי בארץ ובעולם.
אנו מקיימים שיעורי מאסטר קלאס עם מורים בינלאומיים באופן קבוע, ונוסעים בקיץ ללמוד במקומות שונים בחו"ל.

שיתוף:

ליצירת קשר השאר פרטים
ונחזור אליך בהקדם.